La celebració dels 25 anys del Museu Abelló s’inicia amb la presentació d’un llibre sobre l’Any Abelló

Imatge de l’inauguració del Museu Abelló el 1999

Amb motiu de la cloenda de l’Any Abelló i l’inici de la celebració dels 25 anys del Museu, ens trobem amb una ocasió única per aprofundir en la vida i obra d’un dels pintors i col·leccionistes més il·lustres de Mollet del Vallès: Joan Abelló. El proper dimecres, 17 d’abril, a les 7 de la tarda, el Museu Abelló serà l’escenari de la presentació del llibre “Any Abelló. Centenari del naixement del pintor i col·leccionista molletà”, que constitueix el Volum 15 de la Col·lecció Vicenç Plantada.

Aquesta presentació no serà només un acte formal per commemorar la vida i obra de Joan Abelló, sinó que serà una experiència enriquidora i participativa per a tots els assistents. Durant l’acte, es representarà una tertúlia teatralitzada titulada “La casa número 90”, una obra que ens traslladarà a l’essència de Mollet del Vallès i al carrer de Lluís Duran, on van néixer dos dels molletans més destacats: Joan Abelló i Jordi Solé Tura.

A través dels records reals de Montserrat Mas, l’autora de l’obra, podrem reviure l’esperit de dues veïnes preocupades pel futur dels seus fills, que havien triat camins molt diferents: el món de l’art i la lluita per la democràcia. Aquesta representació serà un homenatge emotiu a la memòria d’aquestes dues dones que van influir de manera decisiva en la trajectòria vital dels seus fills.

La presentació del llibre “Any Abelló. Centenari del naixement” i la tertúlia teatralitzada “La casa número 90” seran una oportunitat per aprofundir en la història i la cultura de Mollet del Vallès, i per entendre millor el llegat i la influència de personatges com Joan Abelló en el nostre present i futur.