La ciutat recuperarà un miler d’arbres abans de la primavera de 2027

L’Ajuntament de Mollet del Vallès, a través del Servei d’Ecologia Urbana i Salut Ambiental, realitza un seguiment i control de l’estat dels arbres de la ciutat amb l’objectiu de protegir-los i minimitzar els riscos. Fruit d’aquesta revisió es programa l’actuació necessària que cal fer en els casos que així ho aconsellin els criteris tècnics.

Malgrat la pluja d’aquesta primavera, els efectes de la sequera dels darrers anys han impactat a molts arbres. Des de finals de 2023, l’Ajuntament de Mollet del Vallès ha intensificat el seguiment i control de l’estat de l’arbrat amb l’objectiu de protegir-los i minimitzar els riscos.

En aquest sentit darrerament s’han encarregat uns estudis per valorar l’estat d’alguns arbres de la ciutat. Un cop analitzats, aquests informes es traslladen a l’empresa adjudicatària del servei de gestió de l’arbrat públic, per tal que executi les actuacions necessàries, ja siguin podes, tales o bé un reg específic, en els casos que així ho aconsellin els criteris tècnics. Aquests treballs es duen a terme per prevenir incidents durant episodis meteorològics extrems i detectar anomalies que puguin comprometre l’estabilitat dels arbres.

Paral·lelament, des de finals de l’any passat s’ha iniciat una campanya de plantació d’arbres per poder anar recuperant el verd de la ciutat més afectat per la situació greu de sequera viscuda els últims anys. La campanya de plantació d’arbres 2024-2025 preveu la plantació de prop de 500 arbres repartits per tot el municipi, prioritzant la plantació en escocells buits i replantant exemplars morts per la sequera. Aquests arbres es reguen setmanalment per intentar garantir la seva supervivència malgrat l’episodi d’altes temperatures que estem patint cada cop amb més freqüència.

Es tracta de la primera fase del pla de recuperació de l’arbrat que preveu plantar uns 1.000 arbres des d’ara i fins a la primavera del 2027.