Salut, joventut, educació especial, ODS i ocupació han estat les temàtiques tractades en el Consell d’Alcaldies fet a Mollet

Els alcaldes i alcaldesses del Vallès Oriental s’han reunit avui dimecres en el Consell d’Alcaldies ordinari del mes de juliol, al Mercat Vell a Mollet del Vallès. El Consell d’Alcaldies celebrat avui a Mollet del Vallès ha tingut com un dels temes centrals l’atenció sanitària a la comarca. La doctora Candela Calle, gerent de la Regió Sanitària Barcelona Metropolitana Nord, ha presentat el nou equip, els objectius i les línies de treball.

L’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio, amfitriona de la trobada, ha valorat molt positivament la trobada d’alcaldes i alcaldesses: “un espai molt útil on els diferents alcaldes i alcaldesses de la comarca podem compartir temes que ens ocupen i ens preocupen a tots els nostres municipis, tot i que, evidentment, com sabem, són municipis molt diferents”, comentava.

Al Consell d’Alcaldies ’ha explicat que entre els objectius marcats hi ha, entre d’altres, millorar de l’accessibilitat dels serveis sanitaris, optimitzar els fluxos d’urgències, definir i implementar la ruta assistencial del procés de cronicitat, optimitzar l’atenció a la salut mental, garantir la qualitat i la seguretat de la prescripció farmacèutica o l’impuls a alternatives a l’hospitalització amb visió comunitària.

Se n’ha fet referència a les obres acabades el 2024 (nou CUAP Baix Vallès. Santa Perpètua de Mogoda, nou Consultori Caldes d’Estrac, ampliació CAP Santa Maria de Palautordera i nou edifici Campus Fundació Hospital de Mollet; les que es troben en curs (nou CAP La Llagosta, millores energètiques CAP Plana Lledó. Mollet i Hospital de dia Oncohematològic. Hospital de Mollet; i en projecte (nou CAP Sant Celoni i ampliació del bloc quirúrgic Hospital de Granollers).

La doctora Calle posava en valor presentar-se davant el Consell d’Alcaldies: “perquè la Generalitat de Catalunya té una mirada molt comunitària i defensa molt el paper que té el món municipal en el que són les polítiques de salut”.

Els alcaldes i alcaldesses han aprofitar per traslladar-li algunes reflexions. Al respecte, el president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, comentava que “respecte les urgències nocturnes l’atenció està prou consolidada amb els CUAPS, però cal estabilitzar i completar plantilles”, comentava.  

La trobada ha servit també per fer un repàs a les accions que es desenvolupen des del Servei Comarcal de Joventut. La consellera de Joventut del Consell Comarcal, Carla Millan, ha convidat als ajuntaments a participar en l’elaboració del proper Pla comarcal de Joventut, ja que l’actual finalitza el 2026: “Sabem que hi ha prioritats per la joventut com pot ser l’habitatge, com pot ser el transport, l’educació o la salut mental i volem que es treballi aquest nou pla de manera participativa”, deia.

Durant la trobada s’han abordat altres temes: l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, ha explicat el procés de sol·licitud d’integració del Centre d’Educació Especial Montserrat Montero (CEEMM) a la xarxa pública de la Generalitat de Catalunya, el gerent Carles Fernández ha presentat el programa Treball i Formació d’enguany mitjançant el qual 22 ajuntaments i el Consell Comarcal contractaran 92 persones que es començaran a incorporar a finals de mes, i l’Oficina Agenda2030 del Consell Comarcal ha presentat als alcaldes i alcaldesses el II Informe sobre el compliment de l’Agenda 2030 a la comarca, que ja es va presentar el passat mes d’abril.