El Museu Abelló presenta Viatge a la Llum, un projecte audiovisual d’Alessandro Quaranta

En el marc de les activitats dedicades a Toni Serra *) Abu Ali, el proper dissabte 29 de novembre, el Museu Abelló de Mollet del Vallès acollirà la presentació de Viatge a la llum, un projecte audiovisual d’Alessandro Quaranta, desenvolupat a partir del material original enregistrat per Toni Serra, pel seu llarg treball de recerca personal titulat:  Il·luminacions – l’experiència de la llum (Beca Multiverso a la Creación en Videoarte, 2018), l’objectiu final del qual era la creació d’una obra i instal·lació audiovisual. Aquest treball, resultat de diversos viatges a regions i ciutats de l’Iran, va quedar inacabat arran de la mort de l’artista a finals del 2019, deixant un valuós corpus d’imatges, sons, notes i esbossos.


Viatge a la llum proposa una lectura i edició d’aquest arxiu inèdit, resultat d’un llarg procés de selecció i elaboració dels materials audiovisuals, mitjançant un muntatge visual d’Alessandro Quaranta i una creació sonora de Barbara Held. 
La peça es presenta en format vídeo monocanal i convida l’espectador a un recorregut, on la foscor i la llum es creuen constantment, revelant visions, somnis i aparicions que emergeixen i s’esvaeixen. Territoris en els quals la realitat es confon amb el somni, com en una espècie d’epopeia onírica. Un viatge de l’ànima que ressona amb les notes pòstumes de Toni Serra *) Abu Ali.
La sessió inclourà la projecció de l’obra i un col·loqui posterior amb els seus creadors. 
Aquest projecte és fruit de la col·laboració de CRA’P – Pràctiques de creació i Recerca artística amb l’Observatori de Vídeo No Identificat (OVNI), en col·laboració amb el Museu Abelló, amb el suport de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, i del programa de residències d’investigació del Centre d’Estudis i Documentació del MACBA (CED).