La XIV Mostra Internacional de Titelles (MITMO) va dir adéu aquest diumenge. Ha estat una MITMO especial, amb un format adaptat a les mesures necessàries per fer front a la Covid, però que s’ha caracteritzat per l’alt nivell dels espectacles presentats. El públic ha donat suport a la proposta fent que tots els espectacles pengessin el cartell de complet. L’Ajuntament de Mollet ha destacat, a més a més, “un seguiment excepcional” a través de les diferents retransmissions en línia que es feien en molts d’aquests espectacles. Diu adéu amb la vista posada en l’edició del 2022: la dels quinze anys de la MITMO i en la que s’espera el retorn dels actes massius de carrer.
Les entrades dels 14 espectacles, oferts per un total de 9 companyies, en espais com el Mercat Vell, La Marineta, la Sala Fiveller i el Teatre Municipal de Can Gomà es van posar a la venda el dilluns passat i des del primer moment va ser tot un èxit i les entrades es van exhaurir en pocs dies. En total, s’han posat a disposició del públic 2.159 entrades.
Una de les novetats de l’edició, a causa de les restriccions Covid-19, ha estat la substitució dels espectacles massius de carrer per altres de petit format i en espais tancats. Per fer possible que més persones gaudissin de les diferents propostes l’Ajuntament de Mollet va apostar per la retransmissió en directe per internet de la majoria dels espectacles (excepte aquells que per les seves característiques d’il·luminació ho feien impossible). A través d’aquest nou format, els espectacles van tenir més de 650 connexions.
VISITES A L’EXPOSICIÓ
També ha estat bona la resposta d’altres propostes que giren entorn de la MITMO. Des de la setmana passada ja es pot visitar l’exposició, Titelles del Món, que es podrà veure durant tot el mes d’abril al Centre Cultural de la Marineta. Segons ha informat l’Ajuntament, l’exposició de Galiot Teatre ha rebut ja més de 650 visites. L’exposició inclou la nova instal·lació de Galiot: Giravolta Titelles, un carrusel antic que, en comptes de cavallets, porta teatrets de titelles. Està fet de manera artesanal, amb material de fusta reciclada.
Enguany s’ha adaptat la proposta adreçada al comerç local, el joc dels Aparadors dels Titelles. Aquest s’ha fet través d’un sistema de codi QR, en el qual hi han participat més de 200 famílies només a l’urna del Mercat Municipal. Entre tot els participants aquesta setmana se sortejarà un titella del Mollet Mullat, la mascota de la MITMO.
Mercè Pérez, regidora de Cultura, ha valorat molt positivament la MITMO d’aquest any “darrere de la MITMO hi ha moltes persones treballant per buscar espectacles de qualitat, de diferents tècniques i temàtiques. En l’edició d’enguany a més, també, per organitzar-la donant complimenta totes les mesures de seguretat. Crec que la MITMO d’enguany, malgrat que hagi estat diferent i amb aforaments limitats, ha estat un èxit” Ha afegit “vull agrair a totes les persones que hi van assistir que facilitessin el compliment de les mesures per fer front a la pandèmia. I als molletans i les molletanes que sempre es bolquen amb la MITMO.” Ha conclòs, “Espero que l’any vinent, puguem celebrar una MITMO com les que estem acostumats, amb grans espectacles al carrer”