
Els serveis de jardineria de l’Ajuntament de Mollet finalitzaran aquest dijous les tasques de millora de la plaça Mercaders, al barri de Riera Seca. Segons ha informat l’Ajuntament, aquesta actuació s’emmarca en les accions que s’aniran fent gradualment al barri amb plantacions de nous arbres i creació de parterres. En el cas de Mercaders, amb l’objectiu de millorar la plaça, incrementar la diversitat d’espècies i la quantitat d’arbres, s’han dut a terme accions com la plantació de nous arbres, la naturalització de la planta arbustiva existent i la creació d’una nova zona enjardinada. L’any passat ja es va crear una nova zona per enjardinar amb la col·locació de travesses de fusta, tanca metàl·lica i aportació de nova terra de plantació. En total amb aquesta nova actuació s’han plantat 300 unitats de planta arbustiva de 9 espècies diferents. Finalment s’ha fet la senyalització de l’espai com a refugi de biodiversitat i com a jardí sense reg.
L’Ajuntament de Mollet ha informat que durant aquest hivern i primavera s’han plantat més de 330 arbres nous a la ciutat principalment d’espècies com les Xicarandes, Arbres de l’amor, Gingkos, Pistacea, Pomeres i Pereres de Flor i altres, totes elles ben adaptades a les condicions climàtiques de la nostra ciutat. Aquests nous arbres plantats formen part del global dels més de 15.550 que existeixen al nucli urbà de Mollet, sense comptar amb els de l’espai natural de Gallecs.
L’Ajuntament indica que des de fa molt temps, se segueix una estratègia de millora els espais verds dels diferents barris, renaturalitzant i fomentant la biodiversitat als jardins de Mollet “per aconseguir una ciutat encara més saludable i compromesa amb la lluita contra el canvi climàtic”.
Les diferents actuacions dels últims mesos de foment de la biodiversitat, s’han concentrat en punts com el Parc de Can Mulà on s’han realitzat noves plantacions d’arbustives i parterres de flor, al Parc de Can Borrel i en diferents espais del barri de la Riera Seca.
Per Mireia Dionisio, regidora de Qualitat Urbana, “fa anys que l’Ajuntament segueix una estratègia de protecció de la biodiversitat i de millora dels espais verds per tenir una ciutat més saludable i per lluitar contra el canvi climàtic. Per això ens hem de sentir orgullosos que la meitat del nostre terme municipal estigui protegit, Gallecs i que cada molletà i molletana vivim a menys de 300 metres d’una zona verda.”
Afegint que “l’actuació al parc de Can Mulà, a Can Borrell, a la plaça Mercaders, entre moltes altres que es fan a al ciutat formen part d’una estratègia global de millora dels espais verds de la ciutat”