El govern d’Espanya destina 384.000 euros als municipis vallesans per lluitar contra la violència masclista

Moment de la roda de premsa amb Lídia Guinart, Arnau Ramírez i Mònica Llorente

En el marc del pròxim 25 de novembre, Dia internacional de l’eliminació de la violència vers les dones, el Partit dels Socialistes de Catalunya del Vallès Oriental i Moianès va oferir una roda de premsa que va comptar amb la presència de Lídia Guinart, diputada al Congrés i portaveu a la Comissió de seguiment i avaluació dels acords del Pacte d’Estat en matèria de violència de gènere, Arnau Ramírez, del PSC del Vallès Oriental i diputat al Congrés i Mònica Llorente, secretària de Feminismes del PSC del Vallès Oriental i Moianès.

En aquesta trobada amb la premsa es va explicar que dins els pressupostos de l’estat de l’any 2021 i en el marc dels acords presos en el marc del pacte estatal contra la violència masclista, el govern destina un total de 13 milions d’euros als municipis de Catalunya per reforçar l’atenció a les víctimes, així com per fer programes de prevenció i sensibilització, dels quals 384.000 euros es destinen a municipis del Vallès Oriental i 44.000 euros a municipis del Moianès.

Aquesta quantitat, que dobla la quantitat d’anys anteriors, expliquen des del PSC, “demostra l’aposta decidida del govern d’Espanya i el compromís per combatre aquesta xacra. Aposta que té una continuïtat en la proposta d’actualització dels dictàmens del Pacte d’estat aquesta mateixa setmana i que pretén enfortir els mecanismes de lluita contra la violència vers les dones i, alhora, combatre el negacionisme de l’extrema dreta”. El PSC recorda que “el discurs de VOX ha fet forat en un sector de la joventut. Les xifres reflecteixen que un 25% de la població juvenil nega l’existència de la violència masclista com a tal”.

Els socialistes vallesans pensen que “noomés el feminisme garanteix una societat lliure de masclisme i de la seva pitjor cara, els assassinats per violència de gènere”. Recorda que a Catalunya, 8 dones han estat assassinades aquest any (177 des de 2003). A més, des del 2013, 57 menors han quedat orfes, i des de 2019, 5 menors han estat assassinats per violència vicària. “Les dades oficials només són la punta de l’iceberg. Darrere de la fredor de cada xifra i cada percentatge està la vida d’una dona”, destaquen.

Recorden que Catalunya lidera el percentatge de dones que han patit violència masclista i, al mateix temps, dictamina menys ordres d’allunyament. “Com a partit socialista i per tant, feminista, exigim al Govern de la Generalitat que prioritzi la comissió de partits polítics per començar a redactar, amb tres anys de retard, el Pacte català contra la violència masclista”, demanen.