
Els arqueòlegs han descobert unes restes romanes durant les obres de reforma al voltant de l’església de Sant Vicenç. Actualment, les excavacions es concentren en 3 carrers, el carrer Pere Ramón, l’Església i Sant Oleguer. El director de la intervenció arqueològica, Adrià Cubo, ha explicat a Ràdio Mollet que els treballs en el carrer Sant Oleguer són encara molt incipients, però ja s’intueix una necròpolis romana que hauria estat oculta per restes de l’època medieval o moderna. El carrer de l’Església, d’altra banda, ja està gairebé acabat i han aparegut diverses sitges i zones d’emmagatzematge de cereals.
El descobriment més recent va ser fet aquest mateix dimecres al matí al carrer Pere Ramón, on estan treballant actualment i on han aparegut parets que semblen forns, segons ha explicat Cubo. Entre les restes, també han trobat tombes i esquelets, tot i que cap d’ells està sencer. Quan es va construir la nova església, alguns d’aquests esquelets van quedar mutilats per les obres. L’any 1936, l’església va ser saquejada i enderrocada. No va ser fins a l’any 1939 que es va col·locar la primera pedra del que seria el nou espai religiós. Amb l’enderroc, es van perdre moltes restes arqueològiques.
No obstant això, les restes descobertes ara tenen un gran valor per a la ciutat de Mollet. Segons l’arqueòleg, a la nostra ciutat no es coneixia res romà. El director del Centre d’Estudis Molletans, Jordi Bertran, ha corroborat a Ràdio Mollet aquestes paraules i ha afegit que aquestes troballes han canviat la història de Mollet. Fins ara, només es tenia constància de Mollet a partir de l’any 993, tot i que la troballa del menhir l’any 2009 va indicar l’existència de civilitzacions prèvies.
Mollet va acollir una vila romana que va tenir continuïtat durant l’època visigoda i probablement es va estendre fins a l’època medieval. Bertran ha comentat a l’emissora municipal que l’església de Mollet sempre ha estat un lloc d’assentament des de l’època romana fins a l’actualitat.
Amb aquest descobriment, Mollet ja no és una ciutat mil·lenària, sinó que comprèn un període històric molt més extens. Raúl Broto, primer tinent d’alcaldessa a Mollet, ha expressat que les restes són d’un valor històric i arqueològic molt important per a la ciutat i que cal buscar una solució perquè les restes no siguin tapades.