
El Sindicat SATSE Barcelona ha volgut dirigir-se avui al Conseller de Salut, Manel Balcells, per advertir-li que perquè el nou CUAP de Santa Perpètua de la Mogoda pugui donar l’atenció adequada a tot el territori “caldrà dotar-l’hi dels recursos humans suficients”. Això significa, segons SATSE Barcelona, un ràtio adequat de personal a tots els torns i vigilants de seguretat. “Si no és així, l’anunci d’aquest dimarts del Conseller serà simplement una acció electoralista i de promoció” afegeix el sindicat. El CUAP de Santa Perpètua donarà servei a diverses poblacions del Baix Vallès, entre elles Mollet.
La Conselleria ha anunciat que el nou CUAP atendrà les urgències de baixa i mitja complexitat de medicina general i pediatria les 24 hores del dia tot l’any, el que segons Manel Balcells suposa “un canvi de model assistencial”. Apropar l’atenció sanitària urgent als usuaris és, apunta SATSE Barcelona, “una bona intenció, però per poder fer-ho realitat caldrà dotar tots aquests equipaments de personal suficient”.
D’altra banda SATSE Barcelona demana que el centre compti amb personal de seguretat i vigilància durant tot el temps que romangui obert, és a dir, les 24 hores del dia. “L’àrea metropolitana té una deficiència pel que fa a aquest tipus de personal, que no hi és present en centres que fan atenció urgent i que necessitarien d’aquesta figura” expliquen des de SATSE Barcelona.
L’augment d’agressions en aquest tipus de servei és notable i en moltes ocasions els professionals es veuen obligats a lidiar amb persones violentes, aldarulls o confrontaments que, “a més de suposar una situació d’agressió intolerable, els impedeix dedicar-se a la seva feina que és l’assistència sanitària”. En definitiva SATSE Barcelona argumenta que tenir un vigilant de seguretat “és una necessitat dels professionals i també dels usuaris, que tenen dret a poder rebre l’atenció que necessiten amb la tranquil·litat i qualitat que mereixen”.