L’Ajuntament de Mollet reconegut per les seves polítiques de protecció animal 

La Policia Municipal de Mollet del Vallès ha rebut la Placa de Mèrit a la Protecció Animal en la seva modalitat de Guardons a les Iniciatives i Bones Pràctiques. El reconeixement s’ha fet públic aquest divendres a Madrid durant la jornada Proteger y cuidar: el papel de los Servicios Policiales en la defensa de los animales en el marc dels VII Galardones a los Servicios Policiales por la Protección Animal.

El guardó reconeix les polítiques i totes les iniciatives que està duent a terme l’Ajuntament de Mollet del Vallès per protegir els drets dels animals de companyia i vetllar per una tinença responsable i pel civisme i la convivència. 

Els guardons els atorga la Direcció General de Drets dels Animals del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 i la Unión Nacional de Jefes i Directivos de Policia Local  (Unijepol), amb la col.laboració, entre d’alltres, de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.

En aquest cas, el jurat ha reconegut l’Ajuntament de Mollet per dur a terme iniciatives com ara: 

  • La creació, l’any 2024, de la nova Ordenança municipal de la tinença responsable i protecció d’animals de companyia que s’adapta a la nova Llei de Benestar Animal i que regula les normes que han de complir les persones que tenen animals i vetlla pel civisme i la convivència a la nostra ciutat.
  • Les campanyes anuals per al seu compliment que duen a terme conjuntament la Policia Municipal i els Agents Cívics.
  • L’aprovació al Ple Municipal de la creació de la Unitat Canina de la Policia Municipal per treballar, entre d’altres, en campanyes de benestar animal per la prevenció, protecció i conscienciació de tinença responsable.
  • L’increment i millores de les àrees destinades a l’esbarjo dels gossos.
  • La gestió, control i manteniment de les colònies de gats de carrer en el terme municipal coordinada, com en altres iniciatives, amb els serveis de Salut Pública i l’associació autoritzada.  

Per la regidora de Benestar Animal, Encarna Ortiz Jurado, «és un honor rebre aquest reconeixement que posa de manifest el compromís dels molletans i les molletanes que dia a dia demostren la seva complicitat per fer possible una comunitat més respectuosa i compromesa amb el benestar animal i el civisme i la convivència«. Ortiz ha afegit que «aquest reconeixement ens recorda que el camí cap a una societat més amable, inclusiva i respectuosa és una feina constant que requereix el treball conjunt entre les administracions, les associacions, els i les professionals i la ciutadania«.