Mollet En Comú Podem presenta al ple de maig una moció rebutjant el tancament del SIEI de l’escola Federico García Lorca

El grup municipal de Mollet En Comú Podem ha presentat al ple de maig una moció rebutjant el tancament del SIEI de l’escola Federico García Lorca.

Fa pocs dies s’ha conegut la notícia per part del Departament d’Educació, del tancament del SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva) de l’Escola Federico García Lorca i la reubicació dels infants que hi ha adscrits en altres SIEI de la zona.

Pel grup municipa de Mollet en Comú Podem els moments que viu l’escola pública “requereix de més recursos per fer efectiva l’escola inclusiva, així doncs, lluny de treure aquest servei d’una escola que necessita d’aquests recursos, cal ampliar-los”. Així doncs, la moció, que s’estén en uns antecedents que detallen molt les conseqüències que això pot tenir per la continuïtat de l’escola, proposa mostrar el rebuig al tancament de la SIEI de l’Escola Federico Garcia Lorca; demanar al Departament que reconsideri la decisió d’eliminar la SIEI, perquè totes les necessitats educatives especials estiguin ben ateses al nostre municipi i a la zona; així com elaborar de forma urgent una planificació escolar a mitjà termini a la nostra ciutat, que valori la situació del mapa escolar a les diverses etapes educatives, així com especialment pel que fa a l’educació especial i inclusiva.

Per altra banda Mollet en Comú Podem presenta una proposta que prové de la iniciativa i treball amb l’àmbit de mobilitat de CCOO, planteja que la mobilitat vinculada al treball suposa prop del 35% del total de desplaçaments que es realitzen de forma quotidiana. La realització i implantació d’un Pla de Desplaçaments d’Empresa (PDE) a l’organització pot representar una reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle vinculades a la mobilitat per damunt del 20%. El Pla de Desplaçaments d’Empresa és un conjunt d’actuacions que pretenen optimitzar la mobilitat d’una organització o centre de treball, tant pels treballadors com pels visitants o per les mercaderies, afavorint l’ús de modes de transport alternatius al vehicle privat i racionalitzar l’ús del cotxe.

En aquest sentit, la moció demana acordar ” Impulsar la redacció del Pla de Desplaçaments d’Empresa de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, amb la participació del comitè d’empresa i altres agents i actors vinculats a l’àmbit de la mobilitat i el treball” i a més, obrint a àmbit de les empreses del municipi, planteja “estudiar la creació d’una línia d’ajut dins els propers pressupostos, per a les empreses amb seu a Mollet, als efectes de donar suport a la redacció del seu propi PDE”.

Finalment una moció que encara que per algunes formacions polítiques pugui semblar reiterativa, des de Mollet En Comú Podem es considera important tenir sobre la taula, visibilitzar i denunciar al ple de la ciutat, com és la guerra a Gaza, recordar i condemnar el genocidi que s’està cometent, i així mateix – i la moció incideix en aquest punt- reconèixer l’estat de Palestina. Alguns dels acords, doncs, són: instar el Govern de l’Estat a reconèixer l’Estat de Palestina de manera immediata i a impulsar el ràpid reconeixement per part de les institucions europees; exigir un alto el foc immediat i permanent a Gaza, l’entrada i el lliurament de quantitats suficients d’ajuda i socors humanitari, inclosos aliments, aigua, combustible i subministraments mèdics; instar el Govern de l’Estat a donar suport a la denúncia de Sud-àfrica davant la Cort Internacional de Justícia com ja han fet Irlanda, Eslovènia i la immensa majoria del Sud Global—, i donar suport amb més afany les investigacions sobre crims de guerra de la Fiscalia de la Cort Penal Internacional i instar el Govern espanyol a que exerceixi la màxima pressió diplomàtica i comercial vers Israel i al Govern de la Generalitat de Catalunya que hi anul·li tota col·laboració; entre d’altres.